Tips till Språkresa, innan man åker...

Åhh jag blir så avis på er som ska åka på språkresa, HELT RÄTT! Jag var ju där förra året och skulle inte vilja dra dit igen just för att det skulle aldrig kunna bli lika bra men ändå tänk så kul ni kommer få! Jag fick en kommentar om att jag skulle skriva lite tips, det gör jag gärna! Vill ni läsa om vf jag tycker man ska åka på språkresa så kommer ni till det inlägget här. Men nu ska jag skriva ner några viktiga punkter som jag hade velat få höra innan jag drog på språkresa;

  • Ta med mkt pengar! Man måste köpa STS Explorer Pass om man åker med STS, asså det står att det är frivilligt men om man inte köper det så kommer man inte ens till stranden på helgerna så där lurar dem er på pengar. Jag köpte ett när jag kom dit men det är bäst att köpa i förväg :) Sen kostar en del kvällsaktiviter pengar, man måste inte göra dem men ahh kanske roligast. Bio kostar, go cart kostar m.m. SÅ TA MED MKT PENGAR :)
  • Det är inte varmt, utan jättevarmt! Asså jag trodde inte det skulle vara så varmt som det var på malta, om ni har vart i spanien? varmare än vad det är där. Så slumpa jeansen och lång armad tröja! Dock kunde det va lite kallare på kvällen, tror jag använde kofta på kvällen tre gånger typ så inte så ofta ;)
  • Ta med mkt solsmörja! Vissa brände sönder sig på malta för att det inte hade bra sol olja. I början hade jag 25-20 sen 15 och sist 10. Ta med många olika är ett tips.
  • Det var en del som hade övervikt i väskan med typ 5 kg (man får bara ha 20 kg egentligen) men de fick inte betala nått. Så det är inte så farligt om har en tung väska, dock så kommer du ju shoppa där så 20 kg i väskan räcker nog.
  • Ta med en present till familjen, det uppskattas. Jag tog med två svenska muggar :)

Så det var allt jag kunde komma på nu, det är bara att fråga om ni undrar nått speciellt. Jag är ju lite av en expert ;)

Love, s.


Julia som jag bodde med (hon va min bästavän på malta, as gó tjej asså) och mina värdar. De var så jävla bra, gó mat och pratglada :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack :D

2010-12-05 @ 20:44:00
URL: http://yessicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0