Varför ska vi behöva vara rädda..?

Jag bor i Sverige, falkenberg och tröingeberg. Jag brukar vara jätterädd när jag är ute själv på kvällen. Pratar alltid i telefon med någon eller cyklar as fort för att ingen ska hoppa på mig. Jag har precis vant mig med att gå själv, iaf blivit mkt bättre på de. Alla brukar säga "vad kan hända i tröingeberg?". Här händer de ju inte nått, eller? Men nu har de vänt igen, jag kommer alltid att vara rädd när jag går ut själv om de är mörkt. Jag kommer alltid cykla fort och prata i telefon. Vet ni varför?  igår försökte en man våldta en kvinna i tröingeberg när hon var ute med hunden. Nedanför kiosken här i lilla tröinge, läs om de på hn här.

Jag vet att de är as många som bor på tröinge som blir jävligt skraja nu, som tänker som mig. jag undrar vad som gick fel hos den mannen? ingen föds till våldtäktsman. Jag som tjej blir hela tiden tillsagd att vara rädd om mig själv, att jag inte ska gå själv mitt i stan en sen lördagsnatt och en massa sånt. Vad är de som är farligt för oss? jo, vilda kåta äckliga fula killar. Men vf blir inte de killarna tillsagda att de inte ska gå mitt i stan och vara efter en massa tjejer? Vad är de som får dem killarna att vilja förstöra en tjejs liv? vad fan gick snett..?

Läste detta på aftonbladet idag, vill du läsa mer så gör de här.

En olöst våldtänkt varje dag i sverige

Att kalla det ett polisiärt misslyckande är en underdrift. De senaste tio åren har en utomhusvåldtäkt om dagen, med okänd gärningsman, förblivit olöst.
– Det ser så illa ut tyvärr, säger Niklas Långström, professor


Antal överfallsvåldtäkter utomhus per år i sverige:


1999: 361

2000: 367

2001: 402

2002: 404

2003: 523

2004: 555

2005: 740

2006: 699

2007: 837

2008: 881

2009: 966

 

De blir alltså bara värre hela tiden, helt sjukt.. :(

Love, S.


Denna kvinnan står de om i tidningen idag, hon blev överfallen och fick en hel hink med bensin över sig och sen satte någon eld på henne. Hon dog precis utanför sitt hem. Hennes barn upptäckte det efter att kännt lukten av bränt. Man kan inte bli annat än ledsen när man läser nogon sådant... typ 1000  gången jag säger helt sjukt idag, hur fan kan en människa göra något sådant? Ex mannen är den misstänkte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0