Tankar innan träning...

Igår när jag kom hem från skolan så la mig i sängen för att sova lite, innan jag somna så låg jag och funderade på om jag skulle träna på kvällen. Jag är riktigt förskyld med hosta och snuva dock så hade jag inte ont i halsen så att träna borde inte vara så farligt dock så tyckte inte mamma att jag skulle träna och heller inte min pappershög av snytpapper. Har ni aldrig känt det som om det är två personer som pratar i huvudet? En hälsosam och en lat? Så här gick tankarna i mitt huvud innan jag somna;

- Stina träna inte, du väger inte 100 kg och det kommer inte bli så stor skillnad om du tränat idag eller inte.  Nu när inte Elin kunde träna så är det som gjort för att du ska få slappa ikväll.
- Nejnej stina!! SKÄRPNING. Du träna inte i torsdag och ska du orka med göteborgsvarvet så gäller det att träna hela vinten! Din pappa kan till och med köra så du slipper cykla, det är ju som gjort för att du ska träna just idag!
- Träna inte!
- Jo!
-Nej!
- Jo!

Jag somnar och när jag vaknar en timme senare av väckarklockan är jag skit trött och känner hur hela kroppen skriker om att få somna om. Då gick tankarna så här;

- Nu går du upp Stina! Ska du låta en måndags träning gå till spillo bara för att du är förskyld? Vill du vara lat eller vill du orka springa göteborgsvarvet i maj?
- Det är bättre du vilar så att du blir frisk!
- Vad vill du egentligen? Träna och vara duktig eller sova och vara lat?

Gissa om jag gick upp? Jajamän! Ringde till alla mina tränarkompsiar för att kolla om nån skulle träna men ingen var lika taggad som jag. Så det blev att ta sig till träningen, men det var det viktigaste. Att jag stod imot sängen! så himlaaaaa stolt över mig själv! hihi.

Detta inlägget tänkte jag lägga upp igår men internet dampa, hehe. Men vad jag ville säga med detta inlägget va; LÅT INTE ERA LATA TANKAR STYRA ER ;>
Love, s!


Bilder från mellangöteborgsvarvet som jag sprang förra våren :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah duktigt Stina!

Dock är jag glad att jag tackade nej när du ringde mig, för idag blev jag skittrött och andfådd bara av att gå upp för en trappa på typ 15 steg kanske. Segt att vara sjuk!

2010-11-30 @ 16:35:33
URL: http://johannaablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0