Valet i Falkenberg

Ïgår var jag på valvaka på Harry's för att stötta mamma inför valet. För de som inte vet blev min mamma röstad till att bli komuråd för falkenberg i förra valet - i år ställer hon upp igen. Först måste Alliansen vinna i Falkenberg, sen måste Centern (mammas parti) bli det största partiet i alliansen och till slut måste mamma bli framröstad bland de valda från centern. Så det är en väg dit och igår var min mamma väldigt nervös - så fick stötta henne med många kramar!

 Ni kanske tror att valet redan är klart? Men inte i Falkenberg, det kommer bli alliansen som bestämmer i falkenberg men det står mellan Centern och moderaterna om platsen att bli komunråd  alltså att bli det störta allians partiet. Centern leder just nu med ca 150 röster men på onsdag räknas de röster som har skickats in och då kan moderaterna gå om. Så på onsdag får vi reda på om mamma har kvar jobbet på komunen eller om hon ska gå tillbaka till företaget som hon äger tsm med pappa.

Spänningen ligger allså kvar i familjen, åhh jag vill att det ska bli onsdagen så att väntan är över.
Love, s.





Jag är så stolt över dig, mamma!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas på din mamma, tycker hon vart bra från förra valet fram till nu! :D

2010-09-20 @ 22:15:59
URL: http://johannaablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0