Science park

För en vecka sen var vi på studiebesök på sicens park. Det är ett ställe som ägs 49 % av komunen och 49% av Halmstad högskola och sen 2% av de som är på sciences park. Det är till för entreprenörer som har en idé och vill starta eget, på detta ställe får de stanna gratis i ett år. På science park är det mening att man ska kunna utveckla sin idé ännu mera med rätt verktyg och coaching och sen efter ett år stå på egna ben. Man kan även få vara där ännu längre men då får man betala lite. Det var olika personer som föreläste om deras företag och hur de fick sin idé till att starta just deras företag. Jag tyckte det var spännande och kul, jag gillar ju verkligen sånt här. Det är ju bra eftersom jag går entreprenör och på min linje är det ju meningen att vi ska lära oss en massa om att starta eget företag. Så nu vet ni att vill ni starta ett företag och har en idé men behöver mer hjälp så är science park ett ställe att vända sig till - de finns över allt i landet.

Tycker det är en väldigt bra sattsning för det är nya företag som är en del av framtiden.
Love, s.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0